Aplikacja mojeIKP z nową usługą od maja 2025 roku

Aplikacja mojeIKP z nową usługą od maja 2025 roku

Aplikacja mojeIKP ma już cztery lata. Korzysta z niej obecnie 2 mln 947 tys. osób. Dzięki aplikacji pacjent może zarządzać swoim zdrowiem przez telefon. Teraz pojawiła się w niej nowa funkcjonalność.

  • Z aplikacji mojeIKP korzysta 4,6 tys. dzieci i 300 tys. osób powyżej 65 lat.
  • Od 5 maja aplikacja obsługuje nowy program Moje Zdrowie, który zastąpił Profilaktykę 40 Plus.
  • Aby wziąć w nim udział, trzeba wypełnić ankietę dostępną na mojeIKP dotyczącą stanu zdrowia, rodzinnej historii zdrowia i stylu życia.
  • MojeIKP ma cztery lata. Od maja w aplikacji ruszył nowy program Moje Zdrowie
  • W aplikacji mojeIKP regularnie przybywa nowych funkcji. Aplikacja funkcjonuje już cztery lata. Obsługuje zarówno e-recepty i e-skierowania, jak i centralną e-rejestrację oraz program profilaktyczny Moje Zdrowie.
  • Z urządzenia korzysta już 2 mln 947 tys. osób, w tym:
  • 4,6 tys. dzieci,
  • 570 tys. osób w wieku 50-64 lat, 
  • 300 tys. osób w wieku 65 i więcej lat.
  • Od 5 maja uruchomiony został program Moje Zdrowie, który zastąpił Profilaktykę 40 Plus. Skierowany jest do osób od 20. roku życia, dostosowany do Twojego wieku, płci i historii zdrowia pacjenta, osobistej i rodzinnej. 
  • Aby wziąć udział w programie, trzeba wypełnić ankietę dostępną na mojeIKP dotyczącą m.in. stanu zdrowia, rodzinnej historii zdrowia, stylu życia i samopoczucia psychicznego. Następnie odbiera ją przychodnia POZ, która wystawi zlecenie na bezpłatne badania diagnostyczne.
  • Ankietę tę można wypełnić także w przychodni POZ z pomocą pracownika medycznego lub na Internetowym Koncie Pacjenta (IKP). W aplikacji znajdziemy ją w zakładce „profilaktyka”, wybierając „Ankieta Moje Zdrowie”.
  • W tym jeszcze pomoże mojeIKP
  • Internetowe Konto Pacjenta ma, przypomnijmy, każdy, kto ma PESEL. Wystarczy się na nie zalogować i można korzystać. Dzięki IKP i jego mobilnej wersji pacjent wiele spraw związanych ze zdrowiem może załatwić wygodnie i bezpiecznie, bez wychodzenia z domu.

  • Jakie funkcje, oprócz obsługi programu Moje zdrowie ma mojeIKP? Aplikacja oferuje  m.in.:
  • * łatwe wyszukiwanie i odbieranie e-recept oraz e-skierowań na telefon,
  • * otrzymywanie powiadomień o nowych dokumentach elektronicznych,
  • * możliwość wykupienia leków poprzez pokazanie kodu QR, bez potrzeby podawania numeru PESEL,
  • * przejrzysty dostęp do historii zdarzeń medycznych Twoich oraz Twoich dzieci,
  • * możliwość przeglądania indywidualnego planu opieki medycznej (IPOM) bezpośrednio na telefonie,
  • * ustawienie przypomnienia o zażywaniu leków lub licznika wody,
  • * sprawdzanie ulotek i dawkowania przepisanego leku,
  • * zamawianie e-recept na leki stałe,
  • * szybkie rezerwowanie terminów szczepień, w tym szczepień dzieci przeciwko HPV,
  • * umawianie mammografii i cytologii oraz pierwszej wizyty u kardiologa (w ramach pilotażu centralnej e-rejestracji),
  • * możliwość uzyskania Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ) oraz zastępującego ją certyfikatu,
  • * dostęp do ważnych numerów alarmowych i telefonicznej informacji pacjenta bez potrzeby logowania,
  • * wsparcie w aktywności fizycznej: programu „8 tygodni do zdrowia”,
  • * dostęp do portalu Diety NFZ oraz programu „8 tygodni do zdrowia”.
  • * możliwość udostępniania danych medycznych bliskim i personelowi medycznemu,
  • * łatwe przełączanie się między kontami dzieci i własnym.
Przejdź do treści